"Niet twijfelen, gewoon doen!"
Noa is twintig jaar en heeft danstalent. Maar ze wil ook de wereld rondreizen én is helemaal fan van sociale media. Ze koos voor een opleiding Office Management met specialisatie in Communicatie en Creatie.
Na vier jaar internaat in Gent voor haar dansstudies in het kunstonderwijs, wilde Noa haar hogere studies dichter bij huis doen. Ze schreef zich in bij Thomas More Geel, een campus die haar nauw aan het hart ligt. 'Het uitgaansleven in hartje Geel is superleuk, een beetje gek en vooral gezellig!', zegt Noa. Ze denkt eraan om na haar studie Communicatie en Creatie zelfs nog wat langer in Geel te blijven plakken om nog een banaba Marketing te doen.
'Ik dacht altijd dat ik Dans verder zou studeren. In het zesde middelbaar begon ik toch te twijfelen, ik had nog zoveel andere interesses. In mijn middelbare school kreeg ik vooral informatie over dansstudies. Enkel een uitstekende auditie kan je toegang geven. Vaak worden er maar 12 studenten geselecteerd uit een aanbod van wel 200 studenten. Vandaar dat ik bewust geen auditie deed en me informeerde over andere studies', vertelt Noa.
Bang van Frans
Haar grootste angst toen ze zich inschreef bij Thomas More was dat ze niet genoeg basiskennis zou hebben voor bepaalde vakken omdat de focus tijdens haar middelbare studies vooral op dans lag. Uitspraken zoals 'je moet een heel goede basiskennis van Frans hebben', schrikten haar af maar toch ging ze de uitdaging aan. 'Je leert best snel bij en de docenten begeleiden je erg goed. Ook je eigen doorzettingsvermogen speelt natuurlijk mee', gaat Noa verder. Op de Opencampusdag van Thomas More kreeg ze het duwtje in de rug waardoor ze haar twijfels aan de kant schoof. Ook de angst over haar Frans verdween als sneeuw voor de zon na een Summer School Frans te volgen bij Thomas More gedurende de eerste twee weken van september.
Een job als ‘Social Marketeer’ in Australië zou helemaal bij mij passen.
'Mijn toekomstdromen sluiten nauw aan bij mijn studies. Ik wil me graag verdiepen in sociale media en marketing, liefst in een internationale context. Op dit vlak ontstaan jaarlijks nieuwe trends, dus je moet je blijven vernieuwen en jezelf heruitvinden. Dit vind ik echt uitdagend! Werken in het buitenland schrikt me ook niet af. En met buitenland mag je heel ver denken. Een job als ‘Social Marketeer’ in Australië zou helemaal bij mij passen. Mijn favoriete vakken zijn dan ook mediastrategie en communicatiestrategie. Tijdens mijn studies ontwierp ik al een magazine en werkte ik een communicatieopdracht uit voor SCK CEN Academy waarbij ik de website in een nieuw jasje stak', licht Noa toe.
Foto's: Jana Turtelboom (studente Office Management - Communicatie & Creatie)
Ondanks de huidige coronamaatregelen blijft ze enthousiast! 'Ik hoor mijn schoolvrienden bijna dagelijks, het contact met de docenten verloopt vlot en zij staan altijd klaar voor mijn bezorgdheden en vragen', zegt ze. Na haar (online) schoolwerk geeft ze nog les in Modern Jazz en Klassiek Ballet, een aangename afwisseling, zeker in deze coronaperiode.
Knusbox
Tot slot benadrukt Noa nog dat ze op Thomas More veel zelfverzekerder werd. 'Je kan als student ook aan enorm veel projecten meewerken. Zo was ik betrokken bij een project van Ice Cube, een organisatie die studenten-ondernemerschap binnen Thomas More ondersteunt. Ik hielp hen met het project Knusbox, waarin we de eerste versie van een eindproduct (een initiatief voor bewoners van woonzorgcentra) lanceerden', vertelt Noa enthousiast.
Een van de grootste troeven van Thomas More vindt ze het aanbod op vlak van internationalisering. In haar eerste bachelor ging ze een weekje naar Litouwen en in haar tweede jaar trok ze naar Edinburgh. Deze ervaringen zal ze haar hele leven koesteren!
Ook geboeid door Communicatie en Sociale media? Ontdek dan snel de bachelor Office Management op onze website.